۱۳۸۹ مرداد ۲۳, شنبه

دو دیـکتـاتـور


ولادیمیر ژیرینوفسکی:شاید مجبور شوم صـدهـزارنفـر را تیرباران کنم
آیت الله خمینی:کاش چوبـه های دار را بر میدانهـای بزرگ بر پـا کرده بودیم

ولادیمیر ژیرینوفسکی،رهبر ملی گرای افراطی حزب لیبرال دموکرات در انتخابات دسامبر 1993در روسیه نزدیک به یک چهارم آرا را از آن خود کرد،تهدیدات واظهارات نسنجیده او بسیاری را نگران می نمود.
برنامه های ژیرینوفسکی ترکیبی از رجزخوانی نظامی گرایانه،وعده های،اقتصادی بزرگ،نژادپرستی،ویهودی ستیزی بود.
او از کودتای مخاییل گورباچف در اوت 1991حمایت میکرد.
ژیرینوفسکی در کتاب خود با عنوان آخرین حرکت برای تسخیر جنوب خواستار آن شد که روسیه افغانستان،ایران،وترکیه را تسخیر کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در پنجم فوریه 1994نمونه ای از اندیشه های او را اینگونه نقل میکند:
حزب لیبرال دموکرات طرفدار بازگشت دولت روسیه به مرزهای اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی سابق است.
من با تحت فشار قرار دان کشورها بالتیک و دیگر ملتهای کوچک شروع خواهم کرد،اهمیتی نمیدهم که سازمان ملل آنها را به رسمیت شناخته باشد.
تصمیم ندارم به آنها حمله کنم،زباله های رادیواکتیو را در طول مرز لیتوانی دفن می کنم و پنکه های نیرومند در آنجا کار میگذارم وشبانه پنکه ها را به کار می اندازم وروزها خاموش میکنم،همه آنها دچار پرتوزدگی میشوند ومی میرند،وقتی آنها مردند یا به زانو درآمدند دست خواهم کشید.
من دیکتاتورم ، آنچه میخواهم انجام دهم بد است،ولی برای روسیه خوب است،اگر من انتخاب شوم اسلاوها هر چه بخواهند به دست خواهند آورد.
خیلی واضح می گویم،وقتی من به قدرت برسم دیکتاتوری برقرار خواهد شد،آمریکایی ها را درفضا هدف قرار خواهم داد،با ایستگاههای فضاییمان این سیاره را محاصره خواهم کرد،طوری که آنها از سلاحهای فضایی ما دچار وحشت شوند،اهمیتی
 نمی دهم که آنها مرا فاشیست یا نازی بنامند.
کارگران در لنینگراد به من گفتند،حتی اگر تو پنج آرم صلیب شکسته هم به سینه ات بزنی،باز همه ما به تو رای خواهیم داد،تو طرح روشنی را وعده می دهی.
هیچ چیز مثل ترس مردم را به بهتر کار کردن وانمیدارد. چمـاق،نـه هویـج.
من همه این کارها را با آوردن تانکها به خیابان انجام خواهم داد، کسانی که باید بازداشت شوند شبانه و بی سروصدا بازداشت خواهند شد،شاید مجبور شوم صد هزار نفر را تیرباران کنم ،اما بقیه سیصد میلیون نفر درآرامش زندگی خواهند کرد.
من این حق را دارم که این صدهزار نفر را تیر باران کنم،من به عنوان رییس جمهور این حق را دارم.

آیت الله خمینی نیز اینگونه میگفت:
اگرما ازاول که رژیم فاسد را شکستیم واین سد بسیار غاصب را خراب کردیم،به طور انقلابی عمل کرده بودیم،
قلم تمام مطبوعات را شکسته بودیم،وتمام مجلات فاسد ومطبوعات فاسد را تعطیل کرده بودیم وروسای آنها را به محاکمه کشیده بودیم وحزبهای فاسد را ممنوع اعلام کرده بودیم، وروسای آنها را به سزای خودشان رسانده بودم،وچوبه های دار را بر میدانهای بزرگ بر پا کرده بودیم ،ومفسدین و فاسدین را درو کرده بودم،
این زحمت ها پیش نمی آمد...
و یا در جای دیگری چنین سخن راند:
ما دیگر نمي‌توانيم آن آزادی را که قبلاٌ دادیم بدهیم و نمی‌توانیم بگذاریم این احزاب کار خودشان را ادامه بدهند. ما شرعاَ نمی‌توانیم مهلت بدهیم. شرعاَ جایز نیست که مهلت بدهیم. ما آزادی دادیم و خطا کردیم. به این حیوانات درنده نمی‌توانیم با ملایمت رفتار بکنیم. دیگر نمی‌گذاریم هیچ نوشته‌ای از این‌ها در هیچ جای مملکت پخش شود. تمام نوشته‌هایشان از بین می‌بریم. با این‌ها باید با شدت رفتار کرد و با شدت رفتار خواهیم کرد.
این جنایتکارها که در بازداشت هستند متهم نیستند، بلکه جرمشان محرز است، باید فقط هویت آنها را ثابت کرد و بعد آنها را کشت. اصلاً احتیاج به محاکمه آنها نیست. هیچگونه ترحمی درمورد آنها مورد ندارد. اگر ما اينها را نكشيم، هر يكی شان كه بيايد بيرون ميرود آدم مي‌كشد. با چند سال زندان كار درست نمي‌شود.اين عواطف بچه گانه را كنار بگذاريد.

نیازی نمی بینم بیش از این تفکرات تحجرگونه ی اینان را واگویه کنم،
فقط به ذکر این نکته بسنده خواهم کرد که عجیب برنامه ها و روحیات ژیرینوفسکی در آن سالها به کردار وگفتار رهبران وصاحبان قدرت در کشورمان شباهت دارد.
ازرجزخوانی های نظامی گرایانه که برای سربازان آمریکایی گور دسته جمعی حفر میکنند،تا وعدهای بزرگ اقتصادی که قرار بود سفره های مردم رنگین تر شود،که اینگونه نشد هیچ سفره ها نیز کوچک تر شد.
ازنژادپرستی،ویهودی ستیزی نیز همان بس که اسراییل را از صفحه روزگار محو خواهندکرد.!

 گفته های ولادیمیر ژیرینوفسکی به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برداشت شده از کتاب تاریخ بلوک شرق / دیوید پیتروزا / ترجمه:مهدی حقیقت خواه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر