۱۳۹۰ آبان ۱۹, پنجشنبه

برای مردم لیبی ؛ از طهران تا طرابلس + پوستر

our present is your future
امروز ایران ، آینه‌ی فردای لیبی 
پوستر از نیـا

از طهران تا طرابلس تنها به فاصله‌ی کمتر از 33 سال ، سالیانی که در گذر تاریخ جایی اشغال نمی‌کند ولی نسل‌هایی را به ترکه جهل فلک خواهد کرد . جهلی که با فریب کاری دین پیشگانی که در طمع قدرت سده‌ها خون ریختند و هنوز تشنه‌اند . تشنه‌ی عفریته‌ای که برای آغوشش از جانِ زن و مرد و جوان و کودک هم خواهند گذشت . 33 سال پیش سیلی از ایرانیان به امید فردایی آزاد به خیابان‌ها ریختند و سرها شکستند تا دیو بیرون کنند و فرشته را بر تخت نشانند! مردمی که به گواه تاریخ و به گواه وجدان آدمی از رفاه و آزادی‌های اجتماعی چیزی لااقل کمتر از ملت‌های همسایه نداشتند و تنها به دنبال اختیار سیاسی بودند . انقلابی که پیروز شد ولی به فاصله تنها چند روز چه خون ها ریخته شد و طناب ها آویخته شد . چه شایستگانی از این مرز به سرای مرگ کشانده شدند. از ادیب و نظامی تا سیاست مدار و عامی ، همه قربانی سیاست های مذهبی خمینی و اطرافیانش بودند . فرشته ای که دیری نپایید نقاب از رخ برداشت و عریان و دیومنش به خونخواهی نشست.فرشته ای که لقب "امام" را با خود می‌کشید و وعده کرده بود که بر کرسی قدرت نخواهد نشست . فرشته ای که در زیر درخت سیب در نوفل لوشاتو قول آزادی و نوید دموکراسی می‌داد اما در روزی که بر کرسی قدرت تکیه زد دیوانه‌وار با مشروعیتی که از جهل وابسته به مذهب مردم می گرفت گفت : (( ما دیگر نمي‌توانيم آن آزادی را که قبلاٌ دادیم بدهیم و نمی‌توانیم بگذاریم این احزاب کار خودشان را ادامه بدهند. ما شرعاَ نمی‌توانیم مهلت بدهیم. شرعاَ جایز نیست که مهلت بدهیم. ما آزادی دادیم و خطا کردیم. به این حیوانات درنده نمی‌توانیم با ملایمت رفتار بکنیم. دیگر نمی‌گذاریم هیچ نوشته‌ای از این‌ها در هیچ جای مملکت پخش شود. تمام نوشته‌هایشان از بین می‌بریم. با این‌ها باید با شدت رفتار کرد و با شدت رفتار خواهیم کرد. این جنایتکارها که در بازداشت هستند متهم نیستند، بلکه جرمشان محرز است، باید فقط هویت آنها را ثابت کرد و بعد آنها را کشت. اصلاً احتیاج به محاکمه آنها نیست. هیچگونه ترحمی درمورد آنها مورد ندارد. اگر ما اينها را نكشيم، هر يكی شان كه بيايد بيرون ميرود آدم مي‌كشد. با چند سال زندان كار درست نمي‌شود.اين عواطف بچه گانه را كنار بگذاريد.))
سالها گذشت و خمینی رفت ولی خوی درنده و ضدانسانی‌اش را به ارث گذاشت و ایرانِ امروز که سرآمد شعور و فهم سیاسی در منطقه است، اما هنوز اسیر خمینی صفتانی که سخت به زین قدرت چسبیده اند و تا پای مرگ تک تک ایرانی‌ها ایستاده اند.
این روزها اما در کشورهای همسایه یا از همین خاور هستند ملتهایی که با شجاعت موفق شدند دیکتاتورهای خود را به زیر کشند  تا به آزادی های سیاسی دست یابند و سوار بر سرنوشت خویش باشند . از این ملت ها لیبی نمونه ایست بارز از حکمرانی سالها جهل و فساد و دروغ و فریبکاری . ایرانی که 33 سال پیش در آن جایگاه بود وقتی به دست بانیان دین افتاد تا این درجه از انحطاط سقوط کرد ؛ به راستی شریعت را با دموکراسی کاری نیست و کلامی تنها از سر صداقت خواهم گفت : مردم لیبی ؛ جوانان و روشنفکران لیبی ؛ سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران لیبی ، به جد هشیار باشید که در ورطه‌ای که ایران و ایرانی سالهاست سقوط کرده است ورنغلطید و از همین ابتدا ورود عمامه دار را به وادی تصمیم گیری برای آینده خود ممنوع کنید.
ایران ما  آینه‌ایست پیش چشم شما ، به راستی آزموده را آزمودن خطا نیست؟



۱ نظر:

  1. با درود
    بر خلاف اسم وبلاگت نوشته ات اصلا بی ربط نیست! خسته نباشی.
    در این دو سه روز چندین مطلب این چنینی خوندم که اکثرا هم قشنگ و همراه با نکته های خوبی بودند ، اما یک نکته مهم اینکه مخاطب این پیامها کیست؟ مردم لیبی و تونس و ملت های عرب منطقه؟ یا ما ایرانی ها!
    نمیدونم این کار رو انجام دادند یا نه ولی هنوز به نمونه ای برخورد نکردم، اون مورد نرجمه این پیامهای مهم به زبون عربی و انگلیسی هست. نباید انتظار داشته باشیم اونها بیان تو اینترنت به فارسی مارو جستجو کنند و بعد متن ها رو بزارن تو گوگل ترانسلیت و بخونن ، اگه هدفتون این بوده که تاثیری بگذارید! لطفا زحمتی بکشید و اینکار انجام بدید تا عملتون ناقص رها نشه... مردم و روشنفکران و فعالین و مبارزین عربی باید از حجم این همه پیامها و هشدارهایی که از طرف ما براشون نوشته شده هم به سرعت و هم به دقت با خبر بشند و با تکرار در منتشر کردن بتونیم خیل بیشریشون رو مطلع کنیم.
    یک نکته ی دیگه اینکه در مورد اون نقل قول از گفته های خمینی ، چرا رفرنسی ندادی؟ میتونی ویدئویی یا مستندی بذاری؟ ممنون میشم ازت اگه برام بذاری که منم استفاده کنم.
    پیروز باشی.

    پاسخحذف